Fredagsfys innan fredagsmys

idag gick vi till gymmet hela familjen! Det är så skönt att bara vara i miljön! Och glad mamma ger glada barn.

 

Tips när barnen med:image image

Först brukar Milly titta på folket men den när hon lessnar på det blir hon ”mutad” med mototskrokar och vattenflaska medan jag kör i maskinerna sen går vi in i salen och då kan hon röja runt. (Tristan var mätt och nöjd och sov hela passet)

 

Men idag gick det bra hela passet i vagnen ? och jag körde med egna kroppen som vikt mestadels. Jag körde ett pass delvis inspirerat från Olga Rönnbergs mammaträning bok.

1. Började med en uppvärmning med promenad till gymmet och sen rörlighet med fokus på ben och öppna upp i rygg/bröst (behövs när man ammar)

 

2. Övningar (bilderna tog vi hemma sen för glömde i gymmet)

 

  • stå på alla fyra och suga in naveln, aktivera djupa magmuskler   image
  • höftlyft:

image

 

  • Ha benen i 90 grader och doppa hälen:

image

  • ”Fågelhunden” sträcka ut ben och motsatt arm

image

  • Även ”insekten” där benen är i 90 grader men ena benet sträcks fram samtidigt som motsatt arm sträcks bak.
  • sidoplanka på knä
  • knäböj
  • rodd i trx-band

 

Riktigt skönt och bra pass och kroppen svarade bra på övningarna!

Mitt mål med träningen just nu: bli en stark mamma som klarar vardagen med två små 🙂

Populära inlägg

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

fyra − två =